Grzybica Stóp - Leczenie grzybicy stóp

grzybica stopGrzybica stóp jest chorobą skóry stóp, wywołaną przez zakażenie grzybami chorobotwórczymi. Nieleczona grzybica na stopach może spowodować grzybicę paznokci, a także przyczynić się do powstania trudno gojących ran i owrzodzeń.

W Clinica Cosmetologica zajmujemy się diagnostyką oraz leczeniem grzybicy. Wykonujemy profesjonalne badanie mykologiczne, a także oferujemy leczenie pod okiem naszego specjalisty dermatologa.

Chcesz skutecznie zwalczyć grzybicę stóp? Umów się na konsultacje z kosmetologiem-podologiem, dzwoniąc pod numer: +48 791 604 604

GRZYBICA STÓP – POSTĘPOWANIE W CLINICA COSMETOLOGICA
1. Konsultacja z kosmetologiem-podologiem Jeżeli kosmetolog będzie podejrzewał infekcję grzybiczą, pokieruje pacjenta na badanie mykologiczne.
2. Badanie mykologiczne Badanie mikologiczne wykonuje dermatolog.
3. Odbiór wyników badań Po 3-4 tygodniach.
4. Leczenie Jeżeli wyniki wskażą na obecność grzybów, dermatolog wdroży leczenie.

Gdzie można skorzystać z konsultacji z kosmetologiem-podologiem?

Darmowe konsultacje z kosmetologiem-podologiem w Clinica Cosmetologica

Pierwszym etapem jest zawsze darmowa konsultacja, podczas której kosmetolog-podolog rozmawia z pacjentem i ogląda jego stopy. Jeśli dostrzeże niepokojące zmiany na skórze lub w obrębie paznokci stóp, zaleci pacjentowi wykonanie badania mykologicznego u dermatologa.

Jeśli Twoim problemem jest grzybica stóp
umów konsultację z naszym specjalistą dermatologiem,
który zaproponuje odpowiednie leczenie.

Grzybica stóp – jak powinna wyglądać diagnostyka?

Grzybica stóp to powszechnie występująca dermatoza. Często towarzyszy jej grzybica paznokci. Symptomy, które daje grzybica stóp pojawiają się także w innych schorzeniach, dlatego nie należy ich lekceważyć, czy próbować leczyć na własną rękę, tylko jak najszybciej udać się do podologa w Clinica Cosmetologica. W naszej placówce mamy zarówno kosmetologów-podologów, jak i dermatologów, pozostających ze sobą w ścisłej współpracy.

grzybicaGrzybica stóp nie powinna być też rozpoznawana wyłącznie na podstawie samych objawów. Do postawienia prawidłowej diagnozy niezbędne jest wykonanie specjalistycznego badania diagnostycznego – badania mykologicznego.

Badanie mykologiczne jest u nas podstawowym krokiem przy podejrzeniu takich schorzeń, jak grzybica stóp i/lub paznokci. W naszej placówce przeprowadza je doświadczony dermatolog, dzięki czemu można mieć pewność, że próbka zostanie pobrana poprawnie oraz bezboleśnie dla pacjenta.

Dermatolog pobiera zeskrobinę chorobowo zmienionej tkanki, np. naskórka. Następnie zostaje z niej sporządzony preparat, który ogląda się pod mikroskopem. W ten sposób można potwierdzić lub wykluczyć obecność grzyba. Jednak dla uzyskania dokładniejszych informacji konieczne jest również wykonanie posiewu, czyli założenie hodowli grzyba z pobranej próbki. Czas wzrostu grzyba to ok. 4 tygodnie. Po tym czasie gotowe są wyniki, które w przypadku wykrycia obecności grzyba określają także jego rodzaj.

Grzybica stóp – leczenie

Grzybica stóp jest skutecznie leczona w naszej placówce, dzięki dobrze przeprowadzonemu badaniu mykologicznemu. Dermatolog zna rodzaj patogenu wywołującego objawy chorobowe, co pozwala mu na dobrać odpowiedni lek, skierowany przeciwko konkretnemu rodzajowi grzyba. W ten sposób unikamy niepotrzebnego wypisywania dodatkowych preparatów.

Grzybica stóp leczona jest za pomocą leków do stosowania miejscowego – maści i kremów przeciwgrzybiczych. W niektórych przypadkach może być konieczne wdrożenie leków doustnych.

Skuteczne leczenie grzybicy stóp jest możliwe! Zapraszamy do Clinica Cosmetologica! Zadzwoń: +48 791 604 604

Grzybica stóp – po czym ją rozpoznać?

Grzybica stóp przyjmuje jedną z trzech postaci:

• grzybica stóp międzypalcowa – jest spotykana najczęściej i objawia się łuszczeniem, pękaniem i rozpulchnieniem skóry pomiędzy palcami. Skóra swędzi, a zakażenie często przenosi się na paznokcie,
  • grzybica stóp potnicowa – w tej odmianie grzybicy na skórze stóp obserwuje się ogniska pęcherzyków wypełnionych płynem surowiczym,
  • grzybica stóp złuszczająca – skóra na podeszwach oraz po bokach stopy jest nadmiernie zrogowaciała, zaczerwieniona i intensywnie się łuszczy.

Grzybica stóp może objawiać się w różny sposób, dlatego powinniśmy zgłosić się do kosmetologa-podologa w przypadku pojawienia się następujących zmian na stopach:

• pękanie skóry pomiędzy palcami,
  • zaczerwienienia skóry, w postaci np. plam,
  • łuszczenie się skóry,
  • pęcherze na skórze,
  • nadmierne rogowacenie naskórka,
  • świąd skóry.

Grzybica stóp – jakie są jej przyczyny?

Grzybica stóp najczęściej wywoływana jest przez zakażenie dermatofitami, rzadziej drożdżakami czy grzybami pleśniowymi. Do grzybicy stóp może dojść na przykład w wyniku:

• noszenia obuwia osoby mającej grzybicę stóp,
  • korzystania z źle zdezynfekowanych przyborów do pedicure,
  • chodzenia boso po basenie, saunie, siłowni.

Grzybica stóp częściej atakuje osoby, które:

Grzybica stóp – skuteczna kuracja w Clinica Cosmetologica

Grzybica stóp może być skutecznie leczona. Do tego konieczna jest jednak odpowiednia diagnostyka i pomoc specjalisty. W Clinica Cosmetologica z powodzeniem leczymy grzybicę stóp, jak i inne problemy związane ze stopami. Zapewniamy profesjonalną i kompleksową opiekę podologiczną oraz możliwość skorzystania z nowoczesnych i bardzo skutecznych zabiegów. Zapraszamy do umówienia się na konsultację!

Jeśli Twoim problemem jest grzybica stóp
umów konsultację z naszym specjalistą dermatologiem,
który zaproponuje odpowiednie leczenie.

zespol-cc-kosmetolodzy