Masaż pleców - Clinica Cosmetologica dr Igor Michajłowski Gdańsk

Zabieg wykonuje
kosmetolog

Masaż pleców jest jedną z uznanych metod na pokonanie bólu kręgosłupa. Niezależnie od tego, czy bóle pleców są wynikiem wad postawy, siedzącego trybu życia, czy podnoszenia ciężkich przedmiotów, masaż pleców może przynieść szybką ulgę, jeśli tylko zostanie przeprowadzony profesjonalnie. W Clinica Cosmetologica masaż pleców wykonują specjaliści w swojej dziedzinie, dzięki czemu można mieć pewność, że ta forma terapii będzie bezpieczna i da oczekiwane rezultaty.

Masaż pleców

Masaż pleców – podstawowe informacje
Cena:120 zł
Czas trwania zabiegu:30 min.
Obszar zabiegowy:plecy.
Korzyści:
  • zmniejszenie bólu kręgosłupa (lub jego całkowite zniwelowanie),
  • rozluźnienie mięśni,
  • poprawa krążenia,
  • odprężenie,
  • poprawa samopoczucia.

Zapraszamy na masaż pleców:

Masz ochotę na masaż pleców?
Zapraszamy Clinica Cosmetologica!

Komu polecany jest masaż pleców?

Masaż pleców pomocny jest w dolegliwościach takich, jak:

• bóle pleców,
  • bóle kręgosłupa,
  • wady postawy,
  • schorzenia reumatyczne,
  • nerwobóle,
  • dyskopatie,
  • zwyrodnienia kręgosłupa,
  • nadmiernie napięte mięśnie pleców,
  • usztywnienie pleców spowodowane np. stresem.

Kiedy nie powinno się wykonywać masażu pleców?

Masaż pleców nie może być przeprowadzany w poniższych stanach:

• świeżo przebyty zawał serca,
  • ciąża,
  • miażdżyca,
  • miesiączka,
  • infekcje bakteryjne, wirusowe, grzybicze,
  • gorączka,
  • zmiany skórne w miejscu zabiegowym,
  • zaawansowane schorzenia kręgosłupa,
  • osteoporoza,
  • nadciśnienie,
  • zakrzepica.

Efekty

Masaż pleców powoduje:

• złagodzenie lub ustąpienie dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa,
  • rozluźnienie spiętych mięśni,
  • poprawę ukrwienia i dotlenienia tkanek,
  • uczucie zrelaksowania,
  • podniesienie nastroju.

Masaż pleców może przynieść ulgę już po pierwszym zabiegu, jednak wszystko zależy od zaawansowania i rodzaju problemów z kręgosłupem. Przy bardziej zaawansowanych lub zaniedbanych dolegliwościach, konieczna może być seria masaży, przeprowadzanych w regularnych odstępach czasu.

Masaż pleców

Jak się przygotować do masażu pleców?

• Masaż pleców wiąże się ze zdjęciem jedynie górnej części ubrania. Kobiety mogą pozostać w staniku, jeśli ma to wpływ na ich komfort, jednak w ten sposób masaż może być trochę utrudniony.
  • Warto się odświeżyć przed zabiegiem, np. przez wzięcie prysznica, gdyż dzięki temu masaż będzie bardziej efektywny i komfortowy.
  • Na miejscu są przygotowane ręczniki i szlafroki, nie ma potrzeby przynoszenia ich ze sobą.
  • Nie należy jeść nic bezpośrednio przed masażem, lepiej też nie być zupełnie na czczo. Optymalny czas, który powinien upłynąć od ostatniego posiłku, to 1,5 godziny.

Czego można się spodziewać po wyjściu z gabinetu?

Czasami po kilku masażach pleców pojawia się uczucie mrowienia, pieczenia, gorąca, senności czy rozdrażnienia. To całkowicie normalne objawy, związane z ingerencją w problematyczne miejsca. Warto o nich powiedzieć fizjoterapeucie. Dzięki kontynuowaniu serii zabiegów, te dolegliwości całkowicie ustąpią, wraz z bólami kręgosłupa.

Jak wygląda masaż pleców w Clinica Cosmetologica?

Masaż pleców zaczyna się zawsze od rozmowy z pacjentem. Należy poinformować masażystę lub masażystkę o swoich wszystkich chorobach, bez zatajania problemów zdrowotnych. Uzyskanie kompletnych informacji na temat dolegliwości umożliwi masażyście najlepsze dostosowanie zabiegu do potrzeb pacjenta.

Podczas masażu pacjent najczęściej leży na brzuchu. W przypadku problemów z oddychaniem, masaż może być wykonywany w pozycji siedzącej. Masowane są plecy, barki i pośladki.

Doskwiera ci ból pleców? Umów się na masaż w naszej placówce!
Zadzwoń: +48 791 604 604

Techniki, na których bazuje masaż pleców, wywodzą się z masażu klasycznego. Stosowane są w ściśle określonym porządku, a ruchy odbywają się w kierunku serca.

• Masaż pleców zaczyna się od delikatnego głaskania, połączonego z rozprowadzeniem na skórze środka ułatwiającego poślizg – może to być naturalny olejek lub maść o działaniu przeciwzapalnym i przeciwbólowym. W ten sposób usprawnia się krążenie powierzchowne, tkanki zostają rozgrzane, a masażysta poznaje najbardziej newralgiczne miejsca.
  • Kolejnym krokiem jest rozcieranie, obniżające napięcie mięśni oraz odprowadzające krwiaki, złogi i obrzęki do układu krwionośnego.
  • Następnie masażysta przechodzi do jednego z najintensywniejszych etapów – ugniatania, które rozbija nawet mocno spięte mięśnie, przyśpiesza ich regenerację oraz pobudza krążenie krwi.
  • Tuż po ugniataniu ma miejsce również bardzo ważny punkt masażu – oklepywanie, poprawiające ukrwienie i odżywienie mięśni.
  • Masaż pleców kończy się powtórnym głaskaniem, które działa odprężająco i uspokajająco.

Masaż pleców ma za zadanie wywrzeć określony efekt terapeutyczny – jego głównym celem jest przede wszystkim zwalczenie dolegliwości bólowych. Dlatego może chwilami wiązać się z uczuciem dyskomfortu. Należy w takim przypadku poinformować o tym masażystę lub masażystkę, co umożliwi odpowiednią reakcję – np. zmniejszenie siły nacisku. Czasami jednak krótkotrwała, silniejsza ingerencja może być konieczna, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z mocno spiętymi mięśniami.